تعداد بازدید: 3108

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 11 تير 1392-16:2

قائم شهری ها از "آقای خط"تجلیل می کنند

نکوداشت استاد منوچهر اسکندری در قائم شهر/این مراسم را انجمن خوشنویسان قائم شهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می کند/اسکندری نزد هنرمندان خوشنویس مازندران و شهرستان قائم شهر به اخلاق، تعهد، دلسوزی و ذوق شاعرانه شناخته می شود.

 


مازندنومه:آیین نکوداشت استاد منوچهر اسکندری چراتی-خوشنویس و شاعر مازندرانی- عصر پنج شنبه 13 تیر ماه در تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد قائم شهر برگزار می شود.

  این مراسم توسط انجمن خوشنویسان قائم شهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود.

 استاد اسکندری مؤسس انجمن خوشنویسان شهرستان قائم شهر است و شاگردان بسیاری نزد وی هنر خوشنویسی را فراگرفتند.

 شاعری این فرهیخته مازندرانی نیز همچون خط چشم نواز نستعلیق وی، دلنواز است و او اشعار ارزنده ای را در کارنامه هنری خود روایت کرده است. 

اسکندری نزد هنرمندان خوشنویس مازندران و شهرستان قائم شهر به اخلاق، تعهد، دلسوزی و ذوق شاعرانه شناخته می شود.

 همزمان با آیین تجلیل از استاد اسکندری، نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان استان نیز در مجتمع فرهنگی و هنری حر ارشاد قائم شهر -که شامل 150 اثر است- به نمایش گذاشته می شود.

 رونمایی کتاب نفیس آثار برگزیده خوشنویسان مازندران و رونمایی از کتاب دوبیتی های امیر پازواری به قلم استاد منوچهر اسکندری و به تصحیح و برگردان استاد حجت الله حیدری از دیگر برنامه های جنبی این نکوداشت است.

به گزارش مازندنومه اواخر بهمن ماه سال گذشته،انجمن های فرهنگی تهران در مراسمی از استاد منوچهر اسکندری تجلیل کردند.

دو عکس زیر مربوط به همان مراسم است.(لینک خبر: http://www.mazandnume.com/?PNID=V14933)

هم چنین در شماره اردیبهشت 92 ماهنامه ارمون،ویژه نامه نکوداشت استاد منوچهر اسکندری در 15 صفحه همراه با گفتگوهای ویژه این نکوداشت و یادداشت هایی از ابوالحسن خوشرو، سیروس مهدوی، اسرافیل شیرچی، دلاور بزرگ نیا، محمد زمان فراست، جلال الدین مشمولی، علی اکبرمهجوری و...منتشر شد.


  • شنبه 15 تير 1392-0:0

    مازندنومه بی وفا مراسم همشهری ات را منعکس نکردی. البته حق داری سرت در مراسم های روحانی گرم است. صادقی نکنه دنبال پست هستی توام؟!صادقی ما به تو امیدوار بودیم

    • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 3 0
      چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

      استاد هنر ، اسکندری مردی است که مردم دوستش دارند و قدرش را می دانند و این جشن حداقل سپاس گذاری است


      ©2013 APG.ir